تغییرات خط ساحل دریای خزر با استفاده از مدل ریاضی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته عمران و نقشه برداری (آموزش_و_پژوهش)

این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد.

چکیده 
سواحل دریاها بدون دخالت¬هاي انسانی، پایداري طبیعی خود را حفظ نموده و علیرغم تغییرات کوتاه مدت، نهایتاً با یک محیط زیست سالم ساحلی مواجه هستیم. منطقه امیرآباد مازندران طی سال¬هاي اخیر با تحولات توسعه¬اي از جمله احداث بندر امیرآباد همراه بوده و لذا تغییرات خط ساحل این منطقه در سال¬های اخیر، هم ناشی از نوسانات دریا و هم حاصل احداث سازه در منطقه می¬باشد. سواحل منطقه امیرآباد به دلیل احداث تأسیسات بندري از وضعیت تعادل و پایداري خارج شده و در سواحل بالادست¬(ضلع غربی)و پایین¬دست¬(ضلع شرقی) به ترتیب رسوبگذاري و فرسایش دیده می¬شود. منطقه ویژه اقتصادي امیرآباد در سه فاز طراحی شده، که در مجموع با داشتن 34 پست اسکله در آینده نزدیک به بزرگترین و مهمترین بندر حاشیه دریاي مازندران تبدیل می¬گردد. با توجه به اینکه بندر امیرآباد در حال توسعه بوده، شناختی کاربردي و مناسب از مشخصات این منطقه امري ضروري است. به دلیل هزینه بالاي برداشت¬هاي دریایی به صورت گسترده، امروزه با بالارفتن سرعت پردازش رایانه¬ها و نیز رشد روش¬هاي عددي براي حل معادلات حاکم بر فیزیک مسأله، معمولاً جهت پیش¬بینی خصوصیات پدیده¬هاي هیدرودینامیکی از شبیه¬سازي عددي استفاده می¬گردد. در این تحقیق، با توجه به اطلاعات باد و موج دوره زمانی 11 ساله مربوط به سال¬های 1992 تا 2003، به بررسی امواج و جریان¬هاي ناشی از آنها در محدوده بندر امیرآباد با استفاده از مدول¬هاي SW  و  HD  نرم¬افزار MIKE 21  پرداخته شده و بر اساس جریان¬های کرانه¬ای، نرخ انتقال رسوب کرانه ناشی از موج در این منطقه تعیین گردیده است. بر اساس نتايج مدل جريان، الگوي غالب جريان از سمت غرب به شرق و بر عكس مي¬باشد. به تبعيت الگوی جريان، انتقال رسوب در منطقه نیز از سمت غرب به شرق و بر عكس مي¬باشد. نرخ انتقال رسوب در مدل دو بعدي حدود 1000 متر¬مكعب از سمت غرب به شرق و حدود 500 مترمكعب از سمت شرق به غرب در یک سال مي¬باشد. بر اساس شواهد تصاوير  ماهواره¬اي و بررسي تحقيقات گذشته، پتانسيل نرخ انتقال در سمت غرب تأمين مي¬گردد و لذا پتانسيل سمت شرق برآورد نمي¬گردد. 
با توجه به ميزان نشست رسوب، توقع مي‏رود تا ده سال آينده ظرفيت حجم رسوب در پشت بازوي غربي پر نگردد و از اين حيث نگراني كوتاه¬مدت وجود ندارد. جهت مرتفع نمودن اين مشكل در بلند مدت مي¬توان از لایروبی و یا ساخت رانه رسوب¬گیر استفاده کرد. در این پروژه، با احداث يك رانه رسوب¬گير در امتداد بازوي غربي، به رفع مشكل پرداخته شده، كه با توجه به نرخ نشست ساليانه حدود 1500 متر¬مكعب در سال حدود 200 سال مشكل انتقال در سمت غرب بندر اميرآباد مرتفع  مي¬گردد.
واژه¬های کلیدی : بندر امیرآباد ، باد و موج ، رسوب و فرسایش ، مایک 21


 
فهرست مطالب
فصل اول: مقدمه    7
1-1- مقدمه    8
1-2- بیان مسئله تحقیق    9
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق    10
1-4- نوآوری تحقیق    12
1-5- اهداف تحقیق    12
1-6- فرضیات تحقیق و محدودیت¬ها    13
1-7- روش¬شناسی تحقیق    14
1-8- ساختار فصول پایان¬نامه    15
فصل دوم : تعاریف و مروري بر منابع    17
2-1- مقدمه    18
2-2- تعاریف    18
2-2-1- محیط ساحلی    18
2-2-2- امواج ثقلی سطح    18
2-2-3- انرژی موج    18
2-2-4- توان موج    19
2-2-5- انعکاس موج    19
2-2-6- اثرات باد    19
2-2-7- تنش تشعشعی    20
2-2-8- امواج ایستا    20
2-2-9- شکست موج    20
2-2-10- انکسار موج    22
2-2-11- تفرق موج    22
2-2-12- سرعت گروه موج    22
2-2-13- تسونامی    23
2-2-14- جریان‌های ساحلی    23
2-2-15- فرآیندهای ناحیه ساحلی    23
2-2-16- نیمر‌خ ساحلی و تغییرات آن    24
2-2-17- نیمرخ تابستانی ونیمرخ زمستانی    24
2-2-18- سازه‌های عمود بر ساحل    24
2-2-19- سازه¬های موازی ساحل    26
2-2-20- احیاء ساحل و تخلیه رسوب    26
2-2-21- مباني نظري    27
2-3- مروري بر ادبيات موضوع    27
فصل سوم: روش تحقیق     34
3-1- مقدمه    35
3-2- معرفی نرم¬افزار    35
3-2-1- مدول¬های نرم¬افزار مایک 21    36
-2-2-3 قابلیت¬های نرم¬افزار مایک 21    37
3-3- مراحل اجرای مدل و معادلات بکار رفته در مدول¬ها    39
1-3-3- مدل¬سازی انتشار امواج- مدول SW    40
3-3-1-1- معادلات پايه در مدل sw..........................................................................................................43
3-3-1-2- معادلات پايستگي كنش موج.......................................................................................................43
3-3-1-3- توابع مربوطه به چشمه..................................................................................................................44
3-3-1-4- ورودي باد.........................................................................................................................................44
3-3-1-5- تشكيل سپيدک رأس موج............................................................................................................45
3-3-1-6- اصطكاك بستر................................................................................................................................46
3-3-1-7- شكست موج....................................................................................................................................49
3-3-1-8- شرايط مرزي.................................................................................................................................50
3-3-2- مدول هیدرودینامیک (HD  )    50
3-3-3- مدول انتقال رسوب ( ST )    53
3-4- منطقه مورد پژوهش    58
1-4-3- جغرافیای خزر    58
3-4-2- موقعیت بندر امیرآباد    59
3-5- مشخصات باد و موج منطقه    63
3-6- مشخصات توپوگرافی و عمق¬نگاری منطقه    66
فصل چهارم: نحوه برپایی و اجرای مدل¬ها     71
4-1- مدل¬سازي انتقال موج از آب عمیق تا  محدوده¬ي مطالعاتي بندر    72
4-2- تعیین گام زمانی حل معادلات    75
-3-4 ضرایب ثابت مدل¬سازی    75
4-4- اجرای مدل و خروجی¬های نرم¬افزار    76
4-5-  بحث ونتیجه¬گیری ازخروجی مدل¬ها    77
4-5-1- خروجی مدل موج و جریان    77
2-5-4- نتایج خروجی مدل رسوب    88
4-5-2-1- پتانسیل انتقال رسوب از غرب به شرق......................................................................................88
4-5-2-2- پتانسیل انتقال رسوب از شرق به غرب......................................................................................90
4-5-2-3- پتانسیل انتقال رسوب در دهانه بندر...........................................................................................92
4-6- بررسي شواهد ميداني و تحقيقات گذشته    94
-1-6-4 ارزیابی نحوه جابجایی خطوط ساحلی از سال 1345 تا سال 1383    94
4-6-2- ارزیابی نحوه جابجایی خطوط ساحلی از سال 1383  تا سال 1391    98
فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادها     101
5-1- بحث و نتیجه¬گیری    102
5-2- پیشنهادات و راهکارها    104

5-2-1- پیشنهادات    104
2-2-5- راهکارها    105
منابع    107
 
فهرست شکل¬ها
شکل (‏2 ¬1) طيف نمونه انر‍‍‍ژي موج اقيانوسي    19
شکل (‏2 2) نحوه تشکیل امواج ایستا    20
شکل (‏2 3) رده بندی شکست موج    22
شکل (‏2 4) آبشکن¬های عمود بر ساحل    25
شکل (‏2 5) موج¬شکن¬های موازی ساحل    26
شکل (‏2 6) موقعیت بندر امیرآباد در سواحل جنوب شرقی دریاي خزر    30
شکل(‏3 1) موقعیت بندر امیرآباد در سواحل جنوب شرقی دریاي خزر    59
شکل( ‏3 2) بندر امیرآباد    61
شکل (‏3 3) طرح توسعه بندر امیرآباد    62
شکل (‏3 4) نمایش گل¬موج آب عمیق در ناحیه مرزی    64
شکل( ‏3 5) نمایش سری¬زمانی موج آب عمیق در ناحیه مرزی    64
شکل (‏3 6) نمایش گل¬باد در آب عمیق در ناحیه مرزی    65
شکل (‏3 7)نمایش سری¬زمانی باد در آب عمیق در ناحیه مرزی    66
شکل (‏3 8) عمق آب در حوالی بندر و فراساحل    67
شکل (‏3 9) نقشه عمق¬نگاری با مقیاس 1:5000    68
شکل (‏3 10) عمق¬نگاری در محدوده بندر    69
شکل (‏4 1) نحوه ساختار شبکه¬بندی عمق¬نگاری جهت انتقال موج    74
شکل (‏4 2) نحوه ریزشدن شبکه¬بندی عمق¬نگاری در محدوده بندر    74
شکل (‏4 3) موقعیت استخراج مشخصات موج از ناحیه آب عمیق تا محدوده بندر    78
شکل (‏4 4) الف تا ی ،گل¬موج¬های استخراج شده از ناحیه آب عمیق تا محدوده بندر    79
شکل (‏4 5) سری¬زمانی مشخصات موج استخراج شده از ناحیه آب عمیق تا محدوده بندر    84
شکل (‏4 6) لف و ب نمونه¬هايي از الگوي انتشار جريان از شرق به غرب در محدوده بندر در سال1996    85
شکل (‏4 7) الف و ب ، نمونه¬هايي از الگوي انتشار جريان از غرب به شرق در  محدوده بندر در سال 1996    87
شکل (‏4 8) مقطع عمود بر ساحل غربي محدوده بندر    89
شکل (‏4 9) نرخ انتقال رسوبات عبوري از مقطع عمود بر ساحل غربي محدوده بندر    89
شکل (‏4 10) مقطع عمود بر ساحل شرقي محدوده بندر    91
شکل (‏4 11) نرخ انتقال رسوبات عبوري از مقطع عمود بر ساحل شرقي محدوده بندر    91
شکل (‏4 12) مقطع مقابل دهانه ورودی بندر    93
شکل (‏4 13) نرخ انتقال رسوبات عبوري از مقطع مقابل دهانه بندر    93
شکل (‏4 14) وضعیت تغییرات خط ساحل در منطقه بندر امیرآباد در بازه زمانی 1345 تا 1383    95
شکل (‏4 15) مقایسه تغییرات خط ساحلی در شراط احداث و عدم احداث بندردر بازه زمانی 1345 تا 1383    97
شکل (‏4 16) وضعیت تغییرات خط ساحل در منطقه بندر امیرآباد در بازه زمانی 1383تا 1391 در دو ضلع شرقی و غربی    99
شکل (‏5 1) نمونه اي از اطاله بازوي اصلي بندر اميرآباد جهت ترفيع مشكل انتقال رسوب از سمت غرب به سمت دهانه بندر    103
 
فهرست جداول
جدول ‏4 1- ارزیابی مختصات نقاط و فاصله آنها از بندر    77
جدول ‏4 2- ارزیابی تغییرات در ضلع شرقی بندر در بازه زمانی ¬1345¬ تا 1383    96
جدول ‏4 3-¬ ارزیابی تغییرات در ضلع غربی بندر در بازه زمانی 1345 تا 1383¬    96


فصل اول:
مقدمه


1-1-    مقدمه 
سواحل تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند موج، جریان و باد قرار دارند. این عوامل موجب فرسایش و رسوبگذاری در سواحل می¬شوند. یکی از مهم‌ترين و مؤثرترين فرآيندهاي انتقال رسوب در مناطق ساحلی، انتقال رسوب كرانه‌اي  مي‌باشد و بررسي كيفي و كمي اين پديده سبب درك بهتري از رژيم فرسايش و رسوبگذاری در اطراف بندر و سازه‌های ساحلی مي¬گردد. سرعت و جهت جريان‌هاي دريايي یکی از اصلي‌ترين پارامترهای هيدروديناميکي موثر در انتقال رسوب مي‌باشند. جریان‌هاي كرانه‌اي به سبب تأثيرات متقابل موج و بستر دريا، در ناحية شكست امواج  ايجاد مي¬گردند. در اين ناحيه گراديان ايجاد¬¬ شده در تنش‌هاي برشي سبب تشكيل جریان‌هاي كرانه‌اي مي¬گردد، كه اين جریان‌ها در انتقال بار رسوبي محدوده¬ی ساحلي نقش عمده‌اي به عهده دارند. منطقه شکست از لحاظ پدیده¬های هیدرودینامیکی، فعالترین ناحیه ساحلی است که در آن انتقال رسوب و تغییرات بستر دریا در اثر امواج شکنا و جریان¬های نزدیک ساحل به وقوع می¬پیوندد. در نزدیکی ساحل، عمق متغیر آب می¬تواند تغییرات عمده¬ای در شرایط موج در فاصله کم ایجاد کند. در واقع پارامتر مهم فیزیکی، عمق آبی است که امواج سطحی روی آن حرکت می¬کنند. در طبیعت، عمق آب ثابت نیست و در اثر گردباد، خیزش طوفان یا دیگر دلایل، تغییر می¬کند. این تغییرات سطح آب، بر الگوی شکست موج تأثیر می¬گذارد. در ناحیه شکست می¬بایست تغییرات موج، تراز سطح آب و مشخصات جریان¬های ساحلی محاسبه شود تا بر اساس آنها امکان برآورد تخریب ناشی از طوفان( ناشی از سیلاب یا امواج )، محاسبه تغییرشکل تدریجی خط ساحلی و تغییر شکل پروفیل عمود بر ساحل و طراحی ایمن سازه¬های¬ ساحلی ( همچون آبشکن¬ها و دیواره¬های حفاظت ساحلی) فراهم گردد[1]¬.
امواج که به ساحل نزدیک می¬شوند تحت تأثیر پدیده¬هایی نظیر تفرق و شکست، انرژی آنها افزایش یافته و می¬توانند پدیده¬های فرسایش را تسریع بخشند. از عوامل مؤثر بر فرسایش سواحل، دخالت-های انسانی و ساخت سازه¬های ساحلی است، چنانچه این سازه¬ها به درستی جانمایی نگردند، می-توانند اثرات تخریبی قابل توجهی به ساحل و فرسایش آن داشته باشند. 
امروزه به¬هم¬خوردگی شرایط طبیعی سواحل و فرایندهاي ساحلی، تحت تاثیر ساخت و سازهاي بندري و نیروگاه¬هاي مولد انرژي بطور فزاینده درناحیه ساحلی دریاها و اقیانوس¬ها جریان دارد. به-ویژه در سواحل جنوبی دریاي خزر در طی 30 سال اخیر، توأم با پیشروي آب دریا، ساخت¬و¬ساز و دخل¬و¬ تصرف در این عرصه طبیعی به شدت صورت گرفته است .ضرورت مطالعه این تغییرات که ناشی از عوامل طبیعی و انسانی و تأثیر متقابل آنها می¬باشد، در زمینه مدیریت نواحی ساحلی بسیار حائز اهمیت است.
یکی از نرم¬افزارهای موجود برای تحلیل جریان و پتانسیل نرخ انتقال رسوب، نرم¬افزار Mike 21 می‏باشد. این نرم¬افزار توسط موسسه تحقیقات دلفت دانمارک تهیه و گسترش یافته¬است که می¬تواند الگوی جریان در بخش¬های مختلف ناشی از تغییر عمق جریان در ناحیه ساحلی و همچنین پدیده حمل رسوب را به خوبی مدل نماید. با استفاده از این نرم¬افزار می¬توان تغییراتی که در خط ساحل در اثر احداث سازه¬ها و هرگونه دخل و تصرف انسانی تعیین نمود.
1-2-    بیان مسئله تحقیق
منطقه ساحلی جاییست که موج، ¬¬ بستر را حس می¬کند و انتهای این ناحیه ساحلی بالاروی موج روی ساحل است. موج در بیرون از ناحیه ساحلی به دلیل عدم تماس با بستر متقارن است و با ورود به ناحیه ساحلی دچار آشفتگی شده و بعد از شکست، آشفتگی موج زیاد می¬شود و بسته به ارتفاع موج، دوره¬تناوب موج و نوع ساحل به شکل¬های مختلف می‏شکنند. بطورکلی چهار نوع اصلی برای شکست امواج در نظر گرفته می¬شود که عبارتند از آشفته، چرخان، ریزشی و لغزان. در اثر شكست امواج در ناحيه كم عمق ساحلي، جريان كرانه¬اي ايجاد مي¬شود كه علت اصلي جابجايي¬ها و نقل و انتقال رسوب در سواحل مي¬باشد. مطالعه هیدرودینامیکی مناطق ساحلی اولین قدم در طراحی سازه¬هاي ساحلی است و ریخت شناسی سواحل، انتقال رسوب، فرسایش، انتشار و پخش آلودگی، از دیگر پدیده¬هاي مرتبط با ساحل می¬باشد. بخش مهمی از مطالعه هیدرودینامیک معطوف به مطالعه جریان¬هاي ساحلی و بررسی علل ایجاد و الگوي آنها می¬گردد. جريان‌های موازی با ساحل مسئول انتقال رسوب و آلاينده‌ها به موازات ساحل هستند و زماني كه انرژی خود را از دست بدهند يا به مانعي همچون موج‌شكن بندرها برخوردكنند، رسوب را برجای مي¬گذارند و مشكلات جدی برای سازه‌های ساحلي ايجاد می‌كنند[2و3].
در این تحقیق با استفاده از نرم¬افزار MIKE 21 ، الگوی انتشار موج، جریان¬های موازی ساحل ناشی از موج و نرخ انتقال رسوب کرانه¬ای مدل¬سازی شده و در نهایت بر اساس برآورد نرخ انتقال رسوب  کرانه¬ای، تغییرات ایجاد شده در خط ساحل دریای خزر در محدوده بندر امیرآباد مورد بررسی قرار می¬گیرد. 
1-3-     اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
با توجه به اینكه مناطق ساحلی به ‌طور مستمر در تعامل با محیط آبی دریا و اقیانوس پیرامون قرار دارند، لذا شناخت رفتار محیط آبی دریا و اقیانوس پیرامون در شناخت رفتار سواحل ضروری است. سواحل هر كشور از نظر سياسي، نظامي، اجتماعي و اقتصادي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.
 مناطق ساحلي علاوه¬ بر ¬اينكه داراي توان اقتصادي هستند، به عنوان پلي براي بهره¬برداري از منابع عظيم موجود در درياها و اقيانوس¬ها عمل مي¬كنند. از اين رو حفاظت و عمران مناطق ساحلي داراي اهميت زيادي است. متأسفانه در كشور ما با وجود داشتن سواحل بسيار طولاني به عمران و حفاظت آنها اهميت زيادي داده نشده¬ است و از اين نعمت خدادادي بهره¬برداري بهينه صورت نمي-گيرد.  سواحل طبیعی دریاها اگرچه ممکن است در فرآیندهاي طوفانی زمستانه دچار فرسایش شوند ولی با فرآوري¬هاي مناسب رسوبی تابستانه شکل هندسی اولیه خود را باز می¬یابند، این¬گونه سواحل اصطلاحاً سواحل پایدار نامیده می¬شوند و سواحلی که به دلایل مختلف و از جمله مهمترین آنها دخالت¬هاي انسانی، مقاطع عرضی وخطوط ساحلی آنها دچار دگرگونی و تغییرات غیر قابل بازگشت می¬شود، را سواحل غیر¬پایدار می¬نامند. در این میان دریاي خزر به دلیل ماهیت نوسانات تراز آب در مقیاس¬هاي فصلی، سالانه و بلندمدت، داراي ویژگی¬هاي خاصی در تعادل سواحل است که در واقع ارضاء پارامترهاي مرتبط با ایجاد سواحل پایدار را در طرح¬هاي توسعه¬اي با چالش¬هاي بیشتري در مقایسه با دریاهاي آزاد مواجه می¬نماید. بنابراين شناسايي وضعيت سواحل جنوبي درياي خزر از لحاظ ويژگي¬¬هاي فرسايش¬پذيري و رسوبگذاري براي تعيين مناطق حساس و ناپايدار در مقابل نواحي رسوبي فعال و پايدار به منزله مسئله اصلي است. 
افزايش سطح تراز آب درياي خزر طي 30 سال اخير به ميزان  1.5  متر (طي سال 1357 تا 1387)
 مشكلات بسيار عمده¬اي را براي كاربري¬ها و جوامع انساني حاشيه درياي خزر به وجود آورد[2]. درحقيقت توسعه نيروهاي هيدروديناميكي دريا به صورت امواج فرساينده و جريان¬هاي ساحلي ناشي از آن با پيشروي آب دريا در محدوده اراضي خشك ساحلي، شرايط شدت آسيب¬پذيري فرسايشي مناطق ساحلي را افزايش داد. بنابراين نوسان¬هاي سطح تراز آب، امواج و جريان¬هاي ساحلي به منزله عوامل موثر بر فرسايش¬پذيري مناطق ساحلي درياي خزر محسوب مي¬شوند و عكس¬العمل ساختاري سواحل با توجه به ماهيت رسوب¬شناختي و ساختار فيزيكي متفاوت، عامل بسيار مهمي در ميزان شدت ناپايداري است. 
با انجام این تحقیقات، شناخت بیشتری از جریان¬های نزدیک ساحل ناشی از شکست موج حاصل شده و با توجه به نقش مستقیم و غیر¬مستقیم این جریان¬ها در سازه¬های دریایی، فرسایش ساحل و انتقال رسوب، مسائل زیست¬محیطی و مطالعه صید و شیلات و از جمله نقش مهم آن در تأثیر این جریان¬ها بر فعالیت¬های نفتی وگازی در منطقه مورد بررسی، ضرورت انجام این تحقیق کاملأ محسوس به نظر می¬رسد.
1-4-    نوآوری تحقیق
در سال¬هاي اخیر در بنادري مانند بندرانزلی، بندرنوشهر و بندرکیاشهر در دریاي خزر مطالعاتی در زمینه جریان¬هاي ناشی از موج انجام گرفته است. براساس این تحقیق می‌توان میزان نشست رسوب در طرفین موج‌شکن‌های بندر را ارزیابی نمود و عمر مفید بندر را تقریب زد. در صورت وجود شرایط بحرانی که در انتهای مدل¬سازی‌ها منتج می¬گردد، دستک رسوب‌گیر برای تثبیت شرایط ساحلی و سایر مباحث کنترل رسوب پیشنهاد می¬گردد. همچنین بر اساس میزان نشست رسوب در دوره‌های مختلف سالیانه و چندساله که از نتایج مدل¬سازی استخراج می¬گردد، می‌توان دوره‌های لایروبی و احجام لایروبی را برآورد نمود.
بررسی الگوی رسوب به صورت گرافیکی و نمایش دوبعدی جهت تجسم کردن الگوی واقعیت فرسایش و نشست رسوب در محدوده بندر از نوآوری‌های این تحقیق می‌باشد. 
1-5-    اهداف تحقیق
اهداف مورد نظر در این تحقیق شامل تعیین وضعیت خط ساحل در منطقه بندري امیرآباد شرایط کنونی و گذشته و ارزیابی میزان و روند تأثیر سازه¬هاي بندري و نوسانات دریاي خزر در بازه زمانی مورد مطالعه می¬باشد. هدف اصلی این پروژه ارائه یک مدل جهت بررسی الگوی موج، جریان ناشی از موج و بررسی پتانسیل نرخ انتقال رسوب در اطراف بندر امیرآباد می‌باشد.
در این تحقیق، تغییرات و تبعات ایجاد شده در خط ساحل دریای خزر در اثر احداث بندر امیرآباد مورد بررسی قرار می¬گیرد. مکان¬هایی از ساحل که در اثر تغییرات دچار فرسایش و رسوبگذاری می-گردند، شناسایی می¬شوند و در ادامه راهکارهای مقابله با پدیده¬ها بررسی و راهکارهای علاج بخشی ارائه خواهد گردید.
 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته عمران و نقشه برداری (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3137 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 124

حجم فایل:9,107 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل