ضوابط طراحی بیمارستان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته معماری (آموزش_و_پژوهش)

مقدمه

تامین نیازهای بهداشتی و درمانی مردم از اساسی ترین وظایف دولت در هر کشوری می باشد . پاسخ دادن به نیازهای مردم در رابطه با تامین مراکز بهداشتی و درمانی مستلزم شناخت دقیق وضعیت موجود و کمبودها نیازهای آتی و ارایه خط مشی ها و سیاست گذاری های کلان می باشد .

به طور کلی طراحی یک مرکز درمانی در نتیجه یک کار تیمی شکل می گیرد که راس آن یک معمار خلاق قرار دارد . در این پروسه امور مختلفی چون معماری – شهرسازی – سازه – تاسیسات الکتریکی و مکانیکی – معماری داخلی – طراحی صنعتی -  مهندسی پزشکی – گرافیک – روانشناسی – جامعه شناسی – مدیریت – بهداشت – پزشکی – فیزیوتراپی و ... نقش دارند و به طور یقین زمانی میتوانند یک نتیجه ایدال در بر داشته باشند که شناخت صحیحی از عملکرد یک محیط درمانی در زمینه هرکدام از این علوم وجود داشته باشد . شناخت عملکرد اولین قدم برای یک معمار مراکز درمانی محسوب می شود و بدون شک اگر این مرحله در روند طراحی به درستی شکل نگیرد فرایند درمان در یک مرکز درمانی دچار مشکل خواهد شد .

به طور کلی فرایند ساخت بیمارستان براساس قاعده از پیش تعیین شده و در قالب مراحل مربوطه صورت می گیرد که نقص در هر مرحله منجر به مشکلات نهایی در عملکرد بیمارستان خواهد شد .

نمودار فرایند شکل گیری بیمارستان کلیه فرایند های برپای یک بیمارستان را از لحظه برنامه ریزی تا بهره برداری آن را به نمایش می گذارد . دو مرحله نخست این نمودار نشانگر اهمیت فعالیت های یک گروه متخصص تحت هدایت یک معمار شایسته جهت برنامه ریزی و مطالعه و طراحی بیمارستان می باشد .  

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته معماری (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2915 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 64

حجم فایل:8,303 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل