تحقیق عملیات حرارتی فولادها

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مواد و متالورژی (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :

عملیات حرارتی:
بسیاری مواقع در صنعت پیش می آید که ما به فلزاتی با خصوصیات خاص و از جمله سختی بالا نیاز پیدا می کنیم، ساده ترین راهی که در این گونه مواقع به نظر می رسد استفاده از فولادهای آلیاژی می باشد، که البته این گونه فولاد ها بسیار گران قیمت بوده و بیشتر اوقات مطلوب صاحبان صنایع نبوده و مقرون به صرفه نمی باشد مگر در مواقع خاص. یک راه ساده برای رفع این مشکل استفاده از عملیات حرارتی می باشد، که نسبت به فولاد آلیاژی بسیار کم هزینه تر است ودر اکثر مواقع هم قادر به رفع نیاز ما می باشد.
عملیات حرارتی عبارت است از تغییر در ساختاریا فاز مواد (فلزات) برای به دست آوردن خواص مورد نظر در حد امکان ، عمدتاً به وسیله نوسانات دما.
البته عملیات حرارتی بر روی فلزات زیادی انجام می شود ولی به دلیل استفاده زیاد فولاد در صنعت، ما به بحث عملیات حرارتی فولادها می پردازیم.
1: نمودار تعادلی آهن کربن:
نمودار تعادلی آهن- کربن (Fe-C) راهنمایی است که به کمک آن می توان روش های مختلف عملیات حرارتی را بررسی و مطالعه کرد فولادها آلیاژهای، آهن- کربن و عناصر دیگر بوده که دارای کمتر از 2درصد کربن (معمولاً یک ویا کمتر از آن ) اند.
2: ساختارهای بلوری و خواص اهن خالص:
آهن عنصری چند شکلی است، به این معنی که در فشار یک اتمسفر با افزایش دما، شبکه بلوری آن تغییر می کند، در زیر به بررسی انواع شبکه های بلوری آهن خالص می پردازیم.
1,2: آهن آلفا:
آهن آلفا یا آهن فریتی یکی از ساختارهای آهن خالص می باشد ،که تا دمای 912 درجه سانتیگراد پایدار است و تا دمای 770 درجه سانتیگراد دارای خاصیت آهن ربایی است و از این دما تا 912 درجه سانتیگراد خاصیت آهن ربایی خود را از دست می دهد ...

 

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :


- این فایل با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

- تعداد صفحات : 13


- قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی


- جهت دانـلـود این تحقیق به انتهای صفحه مراجعه کنید.  

 

کلمات کلیدی :  عملیات حرارتی فولادها, تحقیق در مورد عملیات حرارتی فولادها, دانلود تحقیق عملیات حرارتی فولادها, دانلود رایگان تحقیق عملیات حرارتی فولادها, پروژه عملیات حرارتی فولادها, مقاله عملیات حرارتی فولادها, مقاله در مورد عملیات حرارتی فولادها, پروژه در مورد عملیات حرارتی فولادها, پایان نامه عملیات حرارتی فولادها, تحقیق آماده در مورد عملیات حرارتی فولادها, رایگان , word , ورد, پاورپوینت , pdf, رشته متالورژی , power point , فرمت ورد , تحقیق آماده متالورژی در مورد عملیات حرارتی فولادها, تحقیق علم مواد عملیات حرارتی فولادها, تحقیق کلاسی آماده عملیات حرارتی فولادها, تحقیق درباره عملیات حرارتی فولادها, تحقیق رایگان عملیات حرارتی فولادها, پاورپوینت عملیات حرارتی فولادها, تحقیق در رابطه با عملیات حرارتی فولادها, تحقیق راجب عملیات حرارتی فولادها, پروژه درباره عملیات حرارتی فولادها, دانلود پاورپوینت آماده عملیات حرارتی فولادها, مقاله در مورد عملیات حرارتی فولادها, مقاله درباره عملیات حرارتی فولادها, دانلود تحقیق علم مواد , تحقیق با موضوع عملیات حرارتی فولادها, تحقیق دانش آموزی در مورد عملیات حرارتی فولادها, تحقیق آماده عملیات حرارتی فولادها, درس متالورژی فیزیکی , دانلود رایگان تحقیق در مورد عملیات حرارتی فولادها, شناسایی مواد , جوشکاری , سرامیک ,مهندسی مواد , متالورژی

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مواد و متالورژی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3459 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:168 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل