پاورپوینت اصل عدم قطعیت هایزنبرگ

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

دانـلـود پاورپوینت بـا عـنـوان، اصل عدم قطعیت هایزنبرگ 

بخشی از متـنِ ایـن پاورپوینت :

اصل عدم قطعیت هایزنبرگ
نگاه ‌اجمالی             

در هر شاخه‌ای از علوم قواعد و قوانین خاصی وجود دارند که صحت و درستی این قوانین بدون اثبات پذیرفته می‌شود. اینگونه قواعد را اصل می‌نامند. بنابراین در هر علمی ‌تعدادی اصل علمی ‌وجود دارد که برای متخصصین آن علم بطور کامل آشنا هستند. به ‌عنوان مثال آلبرت انیشتین در بیان نظریه نسبیت خاص خود ، ثبات سرعت نور در تمام چارچوب‌های لخت را به عنوان یک اصل می‌پذیرد. بیشترین کاربرد اصول در اثبات روابط و خصوصیات دیگری است که بعدا بیان می‌شود. اصل عدم قطعیت یک نمونه ‌از هزاران اصلی است که در علم فیزیک وجود دارد.
پیدایش عدم قطعیت

در اوایل قرن نوزدهم ، موفقیت نظریه‌های علمی ، "مارکی دو لاپلاس" را متقاعد ساخته بود که جهان بطور دربست از جبر علمی پیروی می‌کند. وی معتقد بود اگر وضعیت جهان در لحظه‌ای معین از زمان ، کاملا معلوم باشد، می‌توان وضعیت آن را در زمانهای بعدی نیز براحتی با قوانین علمی پیش بینی نمود. بطور مثال ، اگر وضعیت خورشید و سایر سیارات منظومه شمسی را در زمانی معین داشته باشیم، می‌توانیم وضعیت منظومه شمسی را در هر زمان دلخواه توسط قوانین گرانش نیوتون پیش بینی کنیم.
این مسئله ، در مکانیک کلاسیک کاملا بدیهی به نظر می‌رسد و می‌توان آن را براحتی اثبات نمود. اما لاپلاس از این هم فراتر رفت و گفت این مسئله برای تمامی پدیده‌ها از جمله رفتار بشر صادق است و قوانین مشابهی وجود دارد که تمام پدیده‌های جهان را پیش بینی می‌کند. با اینکه این مطلب با مخالفت بسیاری از افراد که می‌پنداشتند این دیدگاه به آزادی خداوند در دخالت در امور جهان خدشه وارد می‌کند روبرو شد، اما تا اوایل قرن حاضر ، این فرض ، تنها فرض مورد قبول اهل علم باقی ماند.
بعد از اینکه دوبروی نظریه خود مبنی بر انتساب موج به ذرات مادی را بیان کرد، این امواج تا اندازه‌ای نامفهوم بودند. همچنین در این زمان سوال دیگری مطرح بود، مبنی بر اینکه قوانین مکانیک کوانتومی ‌چه تاثیری بر مفاهیم مکانیک کلاسیک دارند. هایزنبرگ اشکال را از سرچشمه آن مورد نظر قرار داد، یعنی دستورها و روشهای معمولی مشاهده را در مورد پدیده‌هایی با مقیاس اتمی‌ بکار برد. در تجربیات روزانه ، می‌توانیم هر پدیده‌ای را مشاهده کنیم و خواص آن را اندازه بگیریم، بدون آنکه پدیده مورد نظر را تحت تاثیر قرار دهیم. در دنیای اتم هرگز نمی‌توانیم اختلال و آشفتگی را که حاصل از دخالت دادن وسایل اندازه گیری است، مورد بررسی قرار دهیم. انرژی‌ها در این مقیاس به اندازه‌ای کوچک هستند که حتی در اندازه گیری که با حداکثر آرامش انجام گرفته ، ممکن است آشفتگیهای اساسی در پدیده مورد آزمایش پدید آورد و نمی‌توان مطمئن بود که نتایج اندازه گیری واقعا آنچه را در نبودن وسایل اندازه گیری روی می‌داد، توصیف می‌کند. ناظر و وسیله ‌اندازه گیری یک قسمت از پدیده را مورد بررسی هستند.

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

- این فایل با فرمت power point ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  تعداد اسلایدها : 18

- قابل ارائه و مناسب بعنوان پروژه کلاسی

- این پاورپوینت کاملا استاندارد بوده و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی رعایت شده است.

- جهت دانـلـود این پاورپوینت به انتهای صفحه مراجعه کنید.

 کـلمـات کـلـیـدی : دانلود تحقیق اصل عدم قطعیت هایزنبرگ با فرمت پاورپوینت , تحقیق اصل عدم قطعیت هایزنبرگ در پاورپوینت , دانلود پاورپوینت رایگان در مورد اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , پاورپوینت اصل عدم قطعیت هایزنبرگ اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , پاورپوینت در رابطه با اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , پاورپوینت اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , پاورپوینت دانش آموزی اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , پاورپوینت کلاسی اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , پاورپوینت درس سمینار در مورد اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , پاورپوینت آماده در مورد اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , تحقیق در مورد اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , دانلود رایگان تحقیق اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , پروژه اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , مقاله اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , مقاله در مورد اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , پروژه در مورد اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , پایان نامه اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , تحقیق آماده در مورد اصل عدم قطعیت هایزنبرگ , پاورپوینت اصل عدم قطعیت هایزنبرگ ،  با ورد , پاورپوینت اصل عدم قطعیت هایزنبرگ ،همراه با فایل word , پاورپوینت اصل عدم قطعیت هایزنبرگ ،به همراه ورد

آرشیو پاورپوینت فروشگاه یونی شاپ

 

 

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

تعداد مشاهده: 4284 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pwoer point

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:63 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل