دانلود طرح توجیهی پرورش گل و گياه در گلخانه

دسته بندي : پروژه های کارآفرینی » پروژه های طرح توجیهی کشاورزی و دامپروری

دانلود طرح توجیهی پرورش گل و گیاه در گلخانه با ظرفيت 2000 متر مربع

این تحقیق با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

خلاصه طرح:

موضوع طرح : پرورش گل و گياه در گلخانه ( پيتوس و نخل زينتي )

ظرفيت : 2000 متر مربع

 مجوز هاي لازم: جواز تاسيس  از وزارت كشاورزي

 سرمايه گذاري كـل: 1363 ميليون ريال

 سهم آوردة متقاضي: 163 ميليون ريال

 سهم تسهيلات: 1200 ميليون ريال

 دورة بازگشـت سرمايه: 6/2 سال ( معادل 31 ماه )

 سود ويژه : 57/487  ميليون ريال

 ميزان اشتغالزايي : نه نفر


   مقدمــه:

     وضعيت جغرافيايي وطبيعي ايران به گونه اي است كه آسمان روشن و صاف و آفتاب گرم آن عامل مثبتي براي رشد و نمو برخي گياهان در فصول مختلف سال است اين امر باعث مي‌شود تا در آينده نه‌تنها از واردات بذر و قلمه گل و گياه كاسته شود بلكه سبب صادرات محصولات گلخانه اي نيز خواهد بود.

   بايد توجه داشت كه فرآورده هاي گل و گياه زينتي بايد قادر باشند در بازارهاي داخلي و خارجي با فراورده‌هاي مشابه رقابت نمايند. در حقيقت كساني كه به كار پرورش گياهان زينتي مي‌پردازند زماني موفق خواهند بود كه همه ساله از محصولشان سود ببرند و براي دستيابي به اين منظور مسائل مربوط به كيفيت گل، ميزان محصول در واحد سطح ، زودرس يا ديررس بودن گل، هزينه توليد ، روشهاي بسته بندي ، حمل و نقل، بازاريابي و صادرات بسيار حائز اهميت است. بيشتر اين مسائل وابسته به شرايطي است كه گياهان در آن رشد و نمو كرده ، پرورش مي‌يابند و بعد به سوي بازارهاي مصرف مي‌روند.

   عواملي نظير درجه حرارت هوا و خاك ، شدت نور، طول دوره روشنايي، ميزان رطوبت و تبخير در كيفيت و ميزان عملكرد بسيار مؤثر است.

   ايـران ، موطن اصلي بسياري از گياهاني است كه امروزه به عنوان گياهان زينتي در گوشه و كنار دنيا كشت مي‌شوند. به طور مثال انواع لاله و زنبق و بسياري ديگر از گلها ريشه نژادي ايراني داشته و در كشورهاي ديگر دچار تغييرات ژنتيكي شده اند و به اشكال و رنگ‌هاي گوناگون دوباره به ايران برگشت داده شده اند.

   در حال حاضر گل و گياه ، جايگاه خود را در كشور بازيافته و در ساليان اخير توليد آن مانند ساير نقاط دنيا از حالت سنتي  خارج شده و به صورت فعاليتي تجاري در آمده است. مسلما در آينده كشورهايي كه داراي چهار فصل مجزا و آفتاب مناسب و دائمي باشند از نظر توليد و صادرات قادرند جايگاه ويژه اي در اين بازار بيابند كه كشورمان نيز در زمره اين كشورها است.

دسته بندی: پروژه های کارآفرینی » پروژه های طرح توجیهی کشاورزی و دامپروری

تعداد مشاهده: 4910 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:135 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل