دانلود رایگان کتاب مولوی، نیچه، اقبال با فرمت pdf

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺درسی

معرفی کتاب:(مولوی، نیچه، اقبال)

(مولوی، نیچه، اقبال)با وجود تفاوت های بنیادی که بین آراء و افکار مولانا و بخت لاهوری از یک سو و نیچه از سویی دیگر هستی دارد ، به نظر استاد دکتر محمد بقاائی(مولوی، نیچه، اقبال)

(متررجم کتااب):
«اانساان بررتر مولااناا و ااقباال هماان اانساانی ااست که نیچه باا عنواان «اابرمرد» تصویرر می‌کند. باا ااین تفااوت که درر ااندیشه‌هاای نیچه «خداا» جاایی نداارد.» (مولوی، نیچه، اقبال)
مشابهت های زیادی میانی نیچه و اقبال(که خویش پیرو مولاناست)به رغم تفاوتهای چند هستی دارد. هرر دو فیلسوف، شااعر، دااراای ذهن اانتقاادی، زباان داان و زباان شنااس، صاادق و بی رریاا، بودند.(مولوی، نیچه، اقبال)وجوه دیگر اشتراک این دو کبیر را، مخالفت با افلاطون و تفکر نوافلاطونی، موافقت با شادی و زندگی، دلپذیر دریافتن اندوه ناشی از عشق، انتقاد از تفکرات دینی سررسید خویش بوده و و هر دو دارای نظرات وسیعی درباره دین، جامعه، اخلاق، انسان آرمانی، زن، علم، خدا، تعلیم و تربیت، جسم و روح دارند. (مولوی، نیچه، اقبال)وانگهی است حرف زدن هر دو از موضع قدرت و مکمل احساس عقل و عشق. نیچه و اقبال هر دو حائز خط فکری مشخصی بوده اند و هر دو باره بدفهمی و بالمآل بی مهری قرار گرفته اند. ضمن آن که هر دو مبلغ و ستاینده کوشش و پویایی بوده اند،(مولوی، نیچه، اقبال) جنگ را در شرایط خاص توصیه می کرده اند، با دموکراسی یا جمهوریت افلاطونی مخالفت داشته اند،(مولوی، نیچه، اقبال) و هر دو در گستره عقل و عشق به وضع اصلاحات پسین ای پرداخته اند که سستی زبان در بیان فکر هایشان را جبران کند، به موسیقی علاقه داشته اند و از شغل رسمی و دولتی روی گردان بوده اند.هرر دو مشوق ستیهندگی باا محیط و مخاالف نظرر دااروین (دااروینیسم ااجتمااعی) بوده ااند و هرر دو متفکرری غوغاایی هستند و درر خاانوااده اای مذهبی ترربیت یاافته بودند.(مولوی، نیچه، اقبال)

مولف:خلیفه عبدالحکیم

مترجم:محمد بقائی ماکان

زبان:فارسی

تعداد صفحات:

کیفیت صفحات:عالی

فرمت کتاب:pdf پی دی اف

سفارش کتاب(pdfوچاپی)و پشتیبانی تلگرام:09103894814

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺درسی

تعداد مشاهده: 2452 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

حجم فایل:68 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل