دانلود کتاب پایگاه داده ها

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺درسی

پایگاه داده ها یکی از دروس مهندسی کامپیوتر رشته مهندسی سخت افزار و مهندسی نرم افزار در رشته کاردانی تا ارشد و .. می باشد

بانکهاي اطلاعاتی امروزه به عنوان جزء مهمی از زندگی بشر به حساب می آیند . استفاده از سخت افزارهاي مناسب در این راستا در پیشرفت بانکهاي اطلاعاتی نقش بسزایی داشته است . در واقع با ترکیبی از یک سري عناصر محیط هاي مناسبی ایجاد می شود که توسط آنها می توان اهداف خاصی را دنبال کرد. داده و اطلاعات دو واژه اي هستند که بیشتر اوقات به جاي یکدیگر به کار برده می شوند چنین تعبیري در سیستم هاي اطلاعاتی صحیح نیست . داده ها ، اسامی ، نشان ها یا مفهوم هر چیز واقعی هستند مانند اسم ، تلفن ، شماره شناسنامه ، پلاك اتومبیل و … اما اطلاعات داده هاي پردازش شده هستند . اطلاعات براي کاربران قابل فهم بوده و از آنها جهت تصمیم گیري استفاده می کنند.

 

دانلود کتاب پایگاه داده ها

در این کتاب 136 صفحه ای پایگاه داده خواهید خواند:

  • فصل اول:مقدمه بانک های اطلاعاتی
  •  فصل دوم: محیط بانک های اطلاعاتی
  • فصل سوم: مدل رابطه ایی
  • فصل چهارم: طراحی بانک های اطلاعاتی
  • فصل پنجم: نرمال سازی

تعریف بانکهاي اطلاعاتی :
مجموعه اي از یک سري فایل هاي از هم مجزا می باشد . یک بانک اطلاعاتی از ترکیب چندین فایل از هم مجزا است که به دنبال ارتباط آنها هستیم .
تعریف سیستم فایل :
همان طور که می دانیم فایل مجموعه اي از رکوردهاي به هم مرتبط می باشد ، system File در یک سیستم عامل به ساختار کلی نامگذاري ، ذخیره سازي و سازمان دهی فایل ها گفته می شود . هر فایل سیستم از فایل ها ، دایرکتوري ها و فولدرها و اطلاعات لازم براي پیدا کردن و دستیابی به فایل ها تشکیل می شود .
تعریف بانک اطلاعاتی :
بانک هاي اطلاعاتی ، پایگاه داده ها ، base Data، Base.D انباري ( انباره اي ) است که تمام داده ها در ان نگه داري می شود و در واقع محیطی است براي ذخیره سازي یک مجموعه از فایل هاي داده اي مجزا ، کاربرانی که از این سیستمها استفاده می کنند قادرند اعمالی چون اضافه کردن ( Insert ) ، بازیابی ( Load ) ، به روز رسانی ( Update ) و حذف ( Delete )

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺درسی

تعداد مشاهده: 2250 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 136

حجم فایل:25,419 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل