کتاب ترورهای تاریخ

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

کتاب حاضر گذشته از آن که ترورهای سیاسی تاریخ را به نحو زنده و گیرایی ترسیم می کند، دورنمایی از وقایع عمده تاریخی بسیاری از کشورها را ارائه می دهد.

به طوری که خواننده ضمن مطالعه این کتاب به تحولات تاریخی و اجتماعی کشورها از قبیل مبارزات استقلال طلبانه ملت ها – کشمکش ها – بروز انقلابها – پیدایش افکار آنارشیستی با فاشیستی و امثال آن، آشنا می شود . به انگیزه های مختلف ترورهای سیاسی پی می برد.
در برشی از کتاب ” ترورهای تاریخ ” می خوانیم :

در قرن پانزدهم ، ایتالیا زیر سلطه افراد تازه به دوران رسیده ای از قبیل نظامیان وابسته ، سرمایه داران و ملاکین بزرگ بود . در رم ، خانواده های ” روور و بورژیا ” در میلان خانواده های ” ویسکونتی و اسفورزا ” در ” بولون خاندان ” بنتی و گلی ” و در فلورانس خانواده ” مدیسی ” حکمرانی می کردند .

کسی که در آن زمان قصد رسیدن به قدرت را داشت ، برای نیل به هدف خود به آسانی طرفداران بی شماری پیدا می کرد . ولی چنین شخصی در میان انواع توطئه ها ، دسیسه ها و منازعات می زیست .

چون مقام خود را از طریق نامشروع از قبیل توسل جستن به زور ، قتل و غارت ، نیرنگ یا مبادرت به کودتا بدست آورده بود از داشتن دوستان صدیق یا خویشاوندان وفادار محروم بود . همواره خود را در میان عده ای توطئه گر ، جاسوس و جلاد می دید . به هیچ کس اعتماد نداشت .

در اواخر سال ۱۴۷۵ ” لوران دومدیسی ” حکمران مقتدر فلورانس درباریان خود را مرخص کرد . او دیگر حوصله شنیدن موسیقی و شعر را نداشت . فقط به خبر غم انگیزی که از میلان دریافت داشته بود ، می اندیشید 

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

تعداد مشاهده: 2307 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 179

حجم فایل:5,355 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل