پاورپوینت در مورد تاريخ زبان فارسی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته ادبیات (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن پاورپوینت:

معرفي و راهنمايي كلي طرح درس «تاريخ زبان فارسي» و جايگاه آن در ميان درسهاي ديگر: هدف كلي اين درس آشنايي با تاريخ تحول زبان و بررسي دوره‌هاي تاريخي زبان فارسي در سه دورة مستقل فارسي باستان، فارسي ميانه و فارسي جديد (نو).در اين درس با بررسي و مقايسة‌ زبانهاي ايران قبل از اسلام و تحولات آنها و  چگونگي تحول و پيدايش فارسي بعد از اسلام بررسي مي‌شود.

زبان امري اجتماعي و وسيله‌اي است براي برطرف كردن نياز افراد جامعه به برقراري ارتباط با يكديگر و تفهيم و تفاهم.تغييراتي كه در زبان رخ مي‌دهد تصادفي و اتفاقي نيست بلكه تابع قوانين و قواعد معيني است و به همين دليل، با اينكه هر زباني از صورت اصلي خود بسيار دور شده است، مي‌توان رابطة آن را با اصل و با زبانهاي ديگري كه از آن منشعب شده‌اند تشخيص داد.

زبان مانند يك امر طبيعي به طريقي مشخص تحول و تكامل مي‌يابد و به‌همين دليل بايد دانست كه تغيير يا دور شدن يك صورت زباني از اصل و صورت قديمي خطا و غلط شمرده نمي‌شود بلكه معلول رويدادهاي اجتناب‌ناپذير زمان است.

در دورة باستان هر اسم به هشت حالت مختلف صرف مي‌شد و علايم صرفي نيز تكواژهايي پاياني بود كه به واژة ساده مي‌پيوست. در فارسي جديد، با حذف تكواژهاي پاياني، نه تنها نظام صرف اسامي به كلي از بين‌رفته بلكه ساخت جنس دستوري و شمار مثني نيز از دستگاه زبان خارج شده است. 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته ادبیات (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1534 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 179

حجم فایل:64 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل