کتاب منازل الآخره

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

نمایه کتاب ” منازل الآخره ” :
مقدمه مؤلف ؛
فصل اول: مرگ ؛
فصل دوم: قبر؛
فصل سوم برزخ ؛
فصل چهارم قیامت ؛

فصل پنجم: بیرون آمدن از قبر؛
فصل ششم: میزان ؛
فصل هفتم : حسابرسی ؛
فصل هشتم : پرونده ؛
فصل نهم : صراط؛
خاتمه: عذاب جهنم

در برشی از کتاب ” منازل الآخره ” می خوانیم :

پس فرمود صلی الله علیه وآله وسلم: آگاه شوید! هر کس مهربانی کند مرده ای را به صدقه، پس برای او است نزد خداوند از اجر مانند [کوه] اُحُد، و می باشد روز قیامت در سایه عرش خداوندی که نیست سایه ای جز سایه عرش خدا، و زنده و مرده به این صدقه نجات می یابند.

و حکایت شده که امیر خراسان را در خواب دیدند که می گفت: «بفرستید برای من آنچه را که می اندازید برای سگان خود که من محتاجم به آن».

علامه مجلسی رحمه الله در زاد المعاد فرموده: «و باید که مردگان را فراموش نکنند زیرا که دست ایشان از اعمال خیر کوتاه گردیده و از جانب فرزندان و خویشان و برادران مؤمن امیدوارند و احسان ایشان را چشم به راهند خصوصاً در دعا کردن در نماز شب و بعد از نمازهای فریضه و در مشاهدِ مُشَرّفه پدر و مادر را زیاده از دیگران باید دعا کرد و اعمال خیر برای ایشان بعمل آورد.

و در خبر است که بسا فرزندی که در حال حیات پدر و مادر عاق ایشان باشد و بعد از فوت ایشان نیکوکار گردد به سبب اعمال خیری که برای ایشان بعمل آورد . بسا فرزندی که در حال حیات پدر و مادر نیکوکار باشد و بعد از فوت ایشان عاق گردد . به سبب آنکه اعمال خیری که باید از برای ایشان بعمل آرد کم به عمل آورد، و عمده خیرات برای پدر و مادر و سایر خویشان، آنست که قرض ایشان را ادا کند…

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

تعداد مشاهده: 2201 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 164

حجم فایل:6,274 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل