کتاب شکوفا ۲

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

در فکر سلامتی قلب خود باشید، وطن امروز،۲ آذر ماه ۸۸
ورید های سرخ آبی – واریس، وطن امروز، ۱ بهمن ۸۸
قابل توجه “کلیه” خوانندگان، گسترش صنعت، ۵ شهریورماه ۸۸
پنج نگرانی مهم بانوان، ایران، ۲۶ مهرماه ۸۸
دیابت- ده حقیقت، تندرستی، نیمه دوم اردیبهشت ماه ۹۰
گرمازدگی، وطن امروز، ۲ اردیبهشت ماه ۸۹

در منتخبی از کتاب ” شکوفا ۲ ” می خوانیم :
وریدهای واریسی ، وریدهای سطحی هستند که پیچ در پیچ ، گشاد شده و برآمده می شوند . تحقیقات نشان می دهد یک چهارم جمعیت زنان از بیماری واریس رنج می برند .

ولی اکثر آن ها نسبت به این بیماری بی تفاوت بوده . یا خوددرمانی می کنند . بیماری واریس نسبتا شایع بوده . احتمال بروز واریس در زنان چهار برابر مردان است . یکی از شایع ترین مشکلاتی که مشاغل ” ایستاده کار ” دارند واریس است . زودرس ترین نشانه های وریدهای واریسی بروز وریدهای متسع سرخ آبی رنگ در پاهاست .
علل بیماری
شریان ها که خون پر اکسیژن را از قلب به سراسر بدن می برند دارای دیواره ای ضخیم اند که بافتی ارتجاعی است . دیواره وریدها که خون را از اندام های بدن به قلب برمی گردانند عضلانی است و درون آنها شبکه ای از دریچه های لانه کبوتریست که فقط به سمت قلب باز می شوند .

وقتی خون در وریدها به حرکت درمی آید دریچه ها به نوبت باز می شوند تا خون حرکت کند . به جلو برود . بعد بسته می شوند تا خون به عقب برنگردد . وقتی دریچه ها ضعیف شده و به خوبی کار نکنند دیگر قادر به بسته شدن طبیعی نبوده .

حوضچه هایی از خون در سیاهرگ ایجاد می شوند . در نتیجه سیاهرگ ها متسع متسع و واریسی می شوند . در این حالت فشار وریدی زیاد شده و ورید متورم می شود . این نشان دهنده ابتلا به واریس است .

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

تعداد مشاهده: 2188 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:3,149 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
برچسب ها: کتاب شکوفا ۲