کتاب درمان خانگی زردی

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

آنچه در کتاب ” درمان خانگی زردی ” می خوانیم به شرح زیر می باشد :
مقدمه

زردی چیست
شیر گاو و کنترل زردی
آب انگور و کنترل زردی
زنجبیل و کنترل زردی
سیر و کنترل زردی
لیمو و کنترل زردی
پروبیوتیکها و کنترل زردی
گوجه فرنگی و کنترل زردی

در مقدمه این کتاب می خوانیم :
یرقان یا زردی اصطلاحی است که برای توصیف رنگ مایل به زرد پوست و سفیدی چشم به کار می رود. مایعات بدن نیز ممکن است در این شرایط زرد باشد.رنگ پوست و سفیدی چشم بسته به میزان بیلی روبین، متفاوت خواهد بود.

بیلی روبین ماده ای است که در خون یافت می شود. سطح متوسط منجر به رنگ زرد می گردد، در حالی که سطح بسیار بالا، به صورت قهوه ای ظاهر می شود.

حدود ۶۰ درصد از کلیه ی نوزادانی که در ایالات متحده متولد می شوند، زردی دارند. با این حال، زردی ممکن است برای افراد در هر سنی اتفاق بیفتد . به طور معمول نتیجه یک بیماری زمینه ای است. یرقان به طور معمول نشان دهنده مشکلی در کبد یا مجاری صفراوی می باشد.

زردی مربوط به عملکرد کبد است. بسیار ضروری است که افراد با مصرف یک رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و عدم مصرف الکل، سلامتی این عضو حیاتی را حفظ نمایند.

برخی از دلایل زردی به خاطر عملکرد ضعیف کبد عبارتند از:
هپاتیت ویروسی: هپاتیت A، B، C، D و E همگی می توانند باعث التهاب موقتی کبد شوند. انواع B و C همچنین می توانند باعث التهاب مزمن و مادام العمر شوند.

هپاتیت ناشی از دارو: این ممکن است در اثر مصرف الکل، اریترومایسین، متوترکسات، آمیودارون، تستوسترون، داروهای ضد بارداری خوراکی، استامینوفن و بسیاری از داروهای دیگری ایجاد شود.

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

تعداد مشاهده: 2276 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 47

حجم فایل:1,746 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل