مقاله بررسي موانع استقرار مديريت كيفيت جامع در آموزش و ارائه الگوي مناسب

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

مقاله بررسي موانع استقرار مديريت كيفيت جامع در آموزش و ارائه الگوي مناسب

چكيده :

   در جهان امروز شور و شوق فراواني نسبت به مسايل كيفيت در آموزش برانگيخته شده است ، چرا كه همگان متوجه اين مقوله شده اند كه جنبش نرم افزاري كيفيت جامع در سطح يك جامعه ، كيفيت در آموزش آن جامعه است .

   تحقيق حاضر با تكيه بر روش كتابخانه اي، اطلاعات مورد نياز در زمينه موضوعاتي كه بايستي  در مرحله شناخت و ارزيابي وضعيت موجود مراكز آموزشي كشور در راستاي استقرار نظام مديريت كيفيت جامع مورد مطالعه و بررسي قرار گيرند جمع آوري نموده است .

   در اين پژوهش پس از بررسي مدلهاي مطرح مديريت كيفيت در جهان ، مشكلات كيفي نظام آموزشي كشور مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته كه در اين راستا مشكلات فرهنگي ، تكنولوژيكي  ساختاري و مديريتي در نظر گرفته شده است .

   در ادامه جهت روشن نمودن چگونگي استفاده از TQM در نظام آموزشي مواردي كه در ساير كشورهاي جهان مشاهده شده به صورت مطالعة موردي مورد ارزيابي قرار گرفته است .

   اين تحقيق در پايان با توجه به شرايط و وضعيت آموزش در ايران از ميان مدل هاي كيفيت مطرح شده ، اقدام به مدل سازي بر اساس 14 نكتة دمينگ براي رفع موانع استقرار نظام TQM در آموزش نموده و پيشنهاداتي كاربردي را براي مسئولين و پژوهشگران مطرح مي نمايد .

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1592 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: DOC

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:114 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل