اقدام پژوهی رفع اختلال روخوانی قرآن

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » 🔺درسی

امروزه در آموزش و پرورش در جهت رفع مشکلات دانش­آموزان راه­حل­های مختلفی را پیش­بینی کرده­است که یکی از آن­ها کارهای پژوهشی و تحقیقاتی می­باشد. معلم پژوهنده در آموزش و پرورش جایگاه بالایی دارد؛ چرا که پژوهش سبب رشد علمی و فرهنگی می­شود و انسان را از جهل و ناآگاهی به علم می­رساند و حقایق و واقعیت­ها را آشکار می­کند و راه را برای حل مسایل و مشکلات پیچیده هموار می­کند. یک معلم پژوهنده می­تواند از راه پژوهش بسیاری از مسایل مربوط به کلاس و مدرسه را کاهش یا حل کند، همچنین یک پژوهش، گستره­ی وسیعی از افراد را درگیر می­کند، پاسخ­گویی به مسایل موجود صورت علمی پیدا می­کند، عوام­زدگی و راه­حل­های غیرمنطقی جای خود را به راه­حل­های علمی و منطقی می­دهد. بنابراین نقش معلمان در فعالیت­های یادگیری بسیار پیچیده است. گرچه در نگاه سطحی، فعالیت­های یادگیری فرصت­هایی برای یادگیری دانش­آموزان است ولی معلمان در نقش طراح فعالیت، راهنمایی دانش­آموزان، نظارت بر فرآیند اجرا و ارائه­ی بازخورد، وظایف متنوعی بر عهده دارند. حتی فراتر از آن معلمان باید در راستای مشارکت والدین در فعالیت­های یادگیری، مشارکت دانش­آموزان با یکدیگر، مشارکت در جامعه و هماهنگی با مدیر مدرسه تلاش کنند.

بنابراین با توجه به آنچه که گفته شد؛ وجود اختلالات متعدد در مقطع ابتدائی یکی از دغدغه­هایی است که وزارت آموزش و پرورش، مدارس، کلیه­ی معلمان و مربیان امر تعلیم و تربیت با آن دست و پنجه نرم می­کنند و سالانه دولت هزینه­هاي زیادي به جهت تکرار پایه براي این دانش­آموزان متحمل می­شوند.

بنابر آنچه که گفته شد بنده هم به عنوان یک معلم در طول سالیان خدمت خود با مشکلات بسیاری از این دست برخورد داشته­ ام. از این­رو انگیزه­ی من از انجام این آموزش ­پژوهی به عنوان یک معلم این است که هم با روش­شناسی آموزش­پژوهی آشنا شوم و هم­اینکه بتوانم با راهکارهای علمی مشکلات یکی از دانش ­آموزانم که دارای اختلال در خواندن قرآن است را حل بکنم....

....

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » 🔺درسی

تعداد مشاهده: 1752 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:231 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل