دانلود طرح توجیهی تولید اب میوه

دسته بندي : پروژه های کارآفرینی » پروژه های طرح توجیهی خوراک و صنایع غذایی

دانلود طرح توجیهی تولید اب میوه
این فایل در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

توضیحات:

چکیده
هدف از انجام این بررسی ، مطالعه و امکان سنجی احداث واحد تولید آب میوه (غیر مرکبات) است . در این بررسی بازار فروش ، واردات و صادرات ، واحدهای فعال و در دست احداث ، منابع تأمین مواد اولیه و کلیه ماشین آلات و سایر امکانات مورد نیاز برای احداث واحد به تفضیل شرح داده شده است . 

طبق بررسی انجام شده احداث چنین واحدی نیاز به سرمایه ثابتی حدود 1/2 میلیارد تومان دارد و هزیه های در گردش سالانه مورد نیاز برای تولید و تأمین منابع در حدود 350 میلیون تومان برآورد شده است . سرمایه گذاری اولیه طرح ظرف مدت 5/1 سال برگشت می یابد .

احداث واحد در استان هایی نظیر قزوین ، آذربایجان شرقی ، خراسان رضوی و کرمانشاه از مزیت نسبی برخوردار می باشد .

تولید آب میوه ( غیر مرکبات )

2 – معرفی محصول :

2 – 1 – مشخصات کلی محصول : 

آب میوه ها و نوشابه های گازدار حاصل از آن از نظر اجرا یا عدم اجرای فرآیند شفاف سازی به دو نوع زلال ( شفاف شده ) ، کدر ( پالپ شده ) و از نظر میزان میوه طبیعی ( آب میوه و یا پالپ ) به سه گروه ، آب میوه ، نکتار میوه و شربت میوه تقسیم می گردد . میزان میوه طبیعی محتوی در گروه آب میوه ها 100% ، در گروه نکتار بسته به نوع میوه بین 25 – 50% و در گروه شربت میوه بین 6 – 30% متغیر می باشد .

فاکتورهایی که برای طبقه بندی و تعریف به کار گرفته می شود ، متفاوت بوده و این تفاوتتا به امروز به وضوح مشخص نشده است . بدین سبب به نوشابه های شفاف ،آب میوه و به نوشابه های کدر، نکتار گفته می شود .

معلوم است که بعضی از میوه ها ( سیب ، انگور و آلبالو ) ، بسته به ویژگی طبیعی میوه و عادات مصرف به صورت شفاف و بعضی دیگر ( هلو ، زردآلو و پرتقال ) به صورت کدر مورد فرآیند قرار می گیرند . علی رغم کدر بودن ، از پرتقال آب میوه ، نکتار و شربت میوه نیز تهیه می شود . به صرف کدر بودن اطلاق کلمه نکتار در مورد تمامی آن ها صحیح نبوده و سبب اشتباه می گردد . همچنین با وجود شفاف بودن از آلبالو ، علاوه بر آب میوه ، نکتار و شربت میوه نیز تهیه می شود . بنابراین اطلاق کلمه آب میوه به صرف شفاف بودن آن ها در مورد تمامی شان درست نیست .

تفاوت بین آب میوه های شفاف و نوشابه های حاصل از آن با سایر نوشابه ها ، اجرای عمل پرس کردن و فرآیند شفاف سازی می باشد . پس از عمل شفاف سازی ، آب میوه معمولاً تغلیظ می گردد . هنگام رقیق کردن کنسانتره با توجه به میزان آب اضافه شده ، آب میوه ، نکتار و یا شربت بدست می آید . در مورد نکتار و شربت اکثراً شکر و اسید نیز اضافه می گردد .
دسته بندی: پروژه های کارآفرینی » پروژه های طرح توجیهی خوراک و صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 4299 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 56

حجم فایل:793 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل