فایل اينترنت (پورتال)

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته کامپیوتر و IT (آموزش_و_پژوهش)

Portal

شبكه هاي به هم تنيده جهاني بر پايه كار بر اينترنت به سوي تكامل پيش مي روند و به طور مستمر به بازسازي خويش مي پردازند در اثناي اين تغيير و تحول و بازسازي مفهوم جديدي به نام Portal مطرح گشته است و زير بناي تحولات مهمي در آينده گشت كه شايد زماني دور از انتظار و دسترس فرض مي شد.

رشد واحدهاي تجاري در دوره اخير شيوه هاي نوين را جهت اين پيشرفت مي طلبد . پرداختن به تجارت از طريق Portal هاي يكي از اين مدل هاي جديد است . پيشرفت در تكنولوژي هاي بي سيم تأثيرات زيادي روي پيشرفت Portal ها داشته است . Portal ها موج جديدي از اينترنت مي خوانند.

تاريخچه ايجاد Portalها به اوايل دهه 1990 باز مي گردد . در سال 1994 وقتي Net scape Navigator گسترش پيدا كرد : استفاده از وب ها تقريباً عموميت پيدا كرد . دو پروفسور و جري يانگ ( jerry Yong ) مدلي ا زيك سايت با دسترسي براي آسان براي هر كسب ساختند . سايت اوليه jerry Yang’s Guid to www نام داشت . در آن زمان اين سايت با امكانات ويژه اش بسيار مورد توجه قرار گرفت و توجه بسياري از اسپانسرها را به سوي خود جلب كرد . استقبال شايان از اين سايت اين دو را بر آن داشت تا به توسعه آن بپردازند و سپس  آن را به Yahoo ! كه همچنان از پر مخاطب ترين و عمومي تين سايت هاست تبديل كردند.

موفقيت Yahoo ! ساير شركت ها را بر آن داشت تا از اين تكنيك پيروي كنند و اكنون شاهد صدها Portal روي شبكه جهاني وب هستيم.

برخي بر اين باورند كه قرار دادن واژه Portal روي home page ، سايت مورد نظر را به يك  Portal تبديل خواهد كرد و افزون چندين ارتباط (Link ) و خصوصاً استفاده از يك موتور جستجو بر اي دستيابي به اطلاعات روي Web ، براي تبديل يك وب سايت به Portal كافي است ولي آيا Portal ها به همين راحتي قابل وصولند؟

براي پاسخ به اين سوال بهتر است بيتشر با ساختار و مشخصات يك Portal آشنا شويم و Portal چيست؟

از نظر لغوي واژه Portal در ديكشنري آكسفورد به دوروازه (Gate Way ) تعبير شده است يك Portal روي اينترنت مانند يك نفطه ورود به اطلاعات قابل دسترسي در اينترنت است.

(www. Zdwebopedia.com) zd webopedia

Portal را به صورت زير تعريف كرده است:

« يك وب سايت يا سرويسي كه طيف وسيعي از منابع و خدمات مانند E-mail ، بازارهاي مجازي ، موتورهاي جستجو و خريدهاي online ،‌ گروه هاي مذاكره ، اخبار ، وقايع ورزشي ، گزارش وضعيت هوا و .

را ارائه مي دهد . در گذشته تعداد Portal ها بسيار محدود بوده ولي اكنون تقريباً همه وب سايتهاي قديمي به Portal ها تغيير پيدا كرده اند.

Portal ها به ارتباطاتي را به ساير سايت ها و Portal ها فراهم مي سازند لذا مهم ترين مفهوم كه از بيان Portal بر مي آيد استفاده مخاطبان از ارتباطات بين همة خدمات اينترنتي مي باشد .

Portal روي شبكه به صورت يك ابزار رقابتي درآمده است و هر روز با امكانات بيشتري عرضه مي شود . صاحبان اين شركت با سرعت ديوانه واري به پيش مي تازند تا بتوانند مخاطبان بيشتري را داشته باشند . اطلاعاتي كه هر Portal كاربر را به آن هدايت مي كند به نوع و محل ورود بستگي دارد.

از نقطه نظر مشتري Portal ها معايبي دارد مانند اينكه كاربران فقط به اطلاعات ديكته شده و مشخصي دسترسي دارند. بايد تنها به بخشي از اطلاعات قناعت كنند . Portal ها معمولاً كاربردان را به يك سري همگونه زير يك چتر فعاليت مي كند رهنمود مي سازد.

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته کامپیوتر و IT (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4285 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:74 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل