فایل ميزان ارتباط سوالات امتحانی درس جغرافيا با اهداف و محتوي كتاب

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته ادبیات (آموزش_و_پژوهش)
این پروپوزال در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

فهرست مطالب

عنوان  
فصل اول (مقدمه پژوهش)
مقدمه   
بيان مسئله   
اهميت و ضرورت پژوهش   
سوابق پژوهش   
اهداف پژوهش   
سوالهاي پژوهش   
فصل دوم (بررسي پيشينه پژوهش)
تعريف آزمون   
مفهوم امتحان   
انواع امتحان از نظر هدف   
طبقه بندي آزمونهاي پيشرفت تحصيلي   
سوالات استثنايي و اصول نوشتن آنها   
نكات ضروري جهت تهيه و نوشتن سوالات عيني   
مقايسه سوالهاي عيني و استثنايي و مزايا و محدوديتهاي هر كدام   
مراحل انجام امتحان   
تعريف هدفهاي آموزشي   
    - منابع هدفهاي آموزشي   
    - طبقه بندي هدفهاي آموزشي   
تهيه پيش نويس طرح امتحان   
تاريخچه هدفها در آموزش و پرورش رسمي ايران   
تحليل و تعريف جغرافيا   
بررسي چگونگي تكوين دانش جغرافيا در ايران   
كلياتي در آموزش جغرافيا   
روشها و فنون آموزش جغرافيا   
فصل سوم (روش پژوهش)
جامعه آماري   
ابزار پژوهش   
روش گردآوري داده‌ها   
فصل چهارم (نتايج پژوهش)   
فصل پنجم (بحث و تفسير)   
نتيجه گيري   
محدوديتهاي پژوهش   
پيشنهادهاي پژوهشي   
منابع پژوهش

بخشی از متن اصلی :

مقدمه پژوهش:

امروزه بر اثر پيشرفت سريع علوم و تكنولوژي، مفهوم آموزش و پرورش به كلي دگرگون شده و علماي علوم تربيتي معتقدند كه آموزش و پرورش مشتمل بر سه مرحله اساسي، شامل الف) تهيه و تدوين هدفها، ب) آموزش، ج) اندازه گيري و ارزشيابي است (سيف نراقي و نادري، 1374).

ارزشيابي بخش جدائي ناپذير فرآيند آموزش بشمار مي رود و نقش آن نظارت بر تغييرات رفتاري دانش آموزان بطور اخص و نظارت بر كارآيي ساير عناصر آموزش و پرورش بطور اعم است (شريفي وكيامنش، 1366).

بنا به گفته سيف (1375)، ضرورت استفاده از آزمونهاي پيشرفت دقيق، روا و به دور از ابهام به صورت فزاينده اي احساس مي گردد تا بتواند در ارزشيابي دقيق و هدايت يادگيري دانش آموزان مورد استفاده مسئولين آموزش قرار گيرد.

به هر حال، اگر هدف در هر نوع آموزشي موثرتر نمودن آن و آسانتر كردن امر فراگيري براي فراگيران است، مربيان موظفند برنامه آموزش خود را برحسب تواناييها و نيازهاي فراگيران تنظيم و تدوين نمايند و از طريق اندازه گيري و ارزشيابي‌هاي گوناگون و مكرر، پيشرفت و مسير آن را مشخص سازند (سيف نراقي، نادري، 1370).

بنابراين پژوهش حاضر بنا دارد با بررسي ميزان ارتباط سوالات پاياني، با اهداف و محتوي كتب درس ضمن كمك به شناخت وضعيت موجود ارزشيابي و اندازه گيري پيشرفت تحصيلي گامي در جهت اصلاح روشهاي ارزشيابي بردارد.

بيان مسئله:
كشورهاي پيشرفته همزمان با دگرگوني برنامه ها، مواد آموزشي و روشهاي تدريس، بدنبال تغيير بنيادي نظام امتحاني و سنجش و هماهنگ كردن‌ آن با اهداف آموزشي هستند و بخش بزرگي از وقت و كوشش نظام آموزشي، جهت تدارك ابزار و شيوه‌هاي ارزشيابي معتبر، متناسب با نظريه هاي تعليم و تربيت صرف گرديده است (خلخالي، 1375).

مطالعات متعدد نشان مي دهد كه بيشتر سوالهاي معلم ساخته تنها اختصاص به يادآوري اطلاعات بسيار جزئي و خاص دارد، بنابراين سوالاتي كه معلمان بكار مي‌برند با هدفهاي اصلي تدريس، آنان هماهنگ نيست (هومن، 1371).

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمتword  در اختیار شما قرار می‌گیرد
تعداد صفحات : 90

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته ادبیات (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2173 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 90

حجم فایل:61 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل