دانلود تحقیق استقراء ناقص و چگونگي تعميم آن

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته ادبیات (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن اصلی :

وقتي در سال دوم تحصيلي مشغول فراگيري منطق مرحوم مظفر (ره) بوديم. اشكالاتي به ذهنمان خطور مي‌كرد كه بعضاً‌ پاسخي براي آنها نمي‌يافتيم، به خصوص در دو نقطه اساسي كتاب، اين اشكالات قوت گرفت (و البته به قوت خود نيز باقي ماند) مباحث استقراء ناقص و تجربه.

تصور بنده اين بود كه آنچه مرحوم مظفر (ره) در اين دو مبحث مطرح نموده‌اند، خالي از ضعف نيست. اما به علل گوناگون به تحقيق پيرامون آن نپرداختم تا اينكه طائر بخت در سال سوم بر بام انديشه ما نشست و حقيقت، اندكي چهره خود را به ما نماياند.

در ابتداي تحقيق تصور نمي‌كردم كسي پاسخگو به اشكالات وارد بر استقراء و تجربه باشد و هرچه هم تحقيق گسترده‌تر مي‌شد،‌ اين تصور قوت مي‌يافت. آنچه جاي شگفتي داشت اين بود كه چگونه اساتيد فن و علماي منطق، به چنين مسئله مهمي توجه نمي‌نمودند و به آساني از آن مي‌گذشتند. اما هنگامي كه كتاب شهيد آيت‌الله صدر به دستم رسيد، خيلي مسرور گشتم كه ايشان در اين زمينه كتابي مستقل تاليف نموده‌اند. البته تا آنجا كه تحقيقات ما ادامه داشت، پاسخ منطقي (= منطق ارسطويي) از گفته‌هاي شهيد صدر به دست نيامد.

به هر حال اميدواريم اين تحقيق جرقه‌اي را براي علاقه‌مندان و دانش دوستان عزيز ايجاد نمايد تا به تحقيقات گسترده‌تر و عميق‌تري همت گمارده و گره از اين مشكل علمي بگشايند.

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمتword  در اختیار شما قرار می‌گیرد

تعداد صفحات : 18

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته ادبیات (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1848 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:125 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل