فایل بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی و عوامل مرتبط

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته پزشکی (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

 

مقدمه: با توجه به نقش دانشگاه ها در تربیت نیروی متخصص مورد نیاز جامعه، بررسی وضعیت نظام آموزشی و آگاهی از نقاط قوت، ضعف و کاستی ها در فرایند تحصیل دانشجویان، جهت طراحی و اجرای برنامه هاي مناسب آموزشي ضرورت دارد. هدف از این مطالعه تعیین وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت و عوامل مرتبط با آن می باشد.

مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی- مقطعی بر روی 204 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی مقطع کارشناسی پیوسته دانشکده شهید بهشتی رشت انجام شد. ابزار مورد استفاده در پژوهش، پرسش نامه سه بخشي شامل عوامل فردی، خانوادگی و آموزشی بود. جهت سنجش وضعیت تحصیلی از شاخص میانگین معدل کل ترم های تحصیلی (GPA) استفاده شد. بطوريكه معدل كل بالاي 16 به عنوان وضعيت تحصيلي مناسب و معدل كل پايين تر از 16 به عنوان وضعيت تحصيلي نامناسب درنظر گرفته شد. داده ها  توسط نرم افزارSPSS  نسخه 18 و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

نتایج: یافته های این مطالعه نشان داد که اکثريت دانشجویان (74%) مونث، با سن ≥ 22سال (79%) بودند. 17% از دانشجویان سابقه افتادن از واحدهای درسی و 6% آنها سابقه مشروطی به خصوص در ترم اول و دوم داشتند. اكثريت دانشجویان(61%)دانشكده پرستاري و مامايي شهيد بهشتي رشت وضعیت تحصیلی نامناسب داشتند. بين وضعیت تحصیلی دانشجویان و عوامل فردی از جمله جنس زن(001/0 p <)،وضعیت تاهل(023/0 p <)،معدل دیپلم(001/0 p <)، فاصله اخذ مدرک پیش دانشگاهی تا ورود به دانشگاه(002/0 p <)،افتادن از واحدهای درسی(001/0 p <)، مشروط شدن(003/0 p <)،علاقه مندی به رشته تحصیلی(011/0 p <)،داشتن برنامه منظم برای مطالعه(002/0 p <)، بومی بودن (046/0 p <)،شاغل بودن حین تحصیل(001/0 p <) و مسئولیت تامین مالی خانواده(009/0 p <)، عوامل خانوادگی مانند میزان درآمد ماهانه خانواده(046/0 p <) و نیز عوامل آموزشی حیطه فراگیر از جمله خودکارآمدی تحصیلی(001/0 p <)، استرس و فشار زمانی(007/0 p <) و مشارکت در فعالیت های دانشگاه(014/0 p <) ارتباط معنی دار آماري مشاهده شد.

نتیجه گیری: نتايج پژوهش نشان داد كه بين وضعیت تحصیلی دانشجویان و برخي عوامل فردي، خانوادگي و عوامل آموزشي حيطه فراگير ارتباط معنی دار آماري وجود دارد. بنابراين پيشنهاد مي شود عوامل فوق در برنا مه ريزي  آموزشي دانشجويان پرستاري و مامايي و جذب آنها در نظر گرفته شود .

کلید واژه ها: وضعیت آموزشی، دانشجویان پرستاری، آموزش پرستاری

 فهرست

1-1  زمينه پژوهش   .............................................................................................        2
2-1 اهداف پژوهش(هدف کلی و اهداف ویژه) ....................................................        9
3-1 سوالات پژوهش   ..........................................................................................      10
4-1 تعاریف نظری و عملی واژه ها   .....................................................................     11
6-1 پیش فرض های پژوهش   ..............................................................................     13
7-1 محدودیت های پژوهش    ..............................................................................     13

فصل دوم: زمینه و پیشینه تحقیق
1-2 چهارچوب پژوهش     .....................................................................................    15
2-2 مروری بر مطالعات انجام شده ..........................................................................    31

فصل سوم: روش اجرای تحقیق
1-3 نوع پژوهش .......................................................................................................   44
2-3 جامعه پژوهش ...................................................................................................   44
3-3 روش نمونه گیری ..............................................................................................   46
4-3 مشخصات واحدهای مورد پژوهش  ..................................................................   47
5-3 محیط پژوهش   ..................................................................................................   47
6-3 ابزار و روش گردآوری اطلاعات  ......................................................................   47
7-3 تعیین اعتبار و اعتماد علمی ابزار ........................................................................   50
8-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها .............................................................................   53
9-3 ملاحظات اخلاقی   .............................................................................................  54

 

 (ب)

فصل چهارم: نتایج تحقیق
1-4 یافته های پژوهش   ...........................................................................................    56
2-4 جداول               ...............................................................................................    58

 

فصل پنجم: بحث و بررسی یافته ها
1-5 بحث و تفسیر نتایج پژوهش  ..............................................................................   80
2-5 نتیجه گیری نهایی  ..............................................................................................   94
3-5 کاربرد یافته ها و پیشنهادات برای پژوهش های بعدی  .......................................   96  

منابع و مآخذ
- فهرست منابع.............................................................................................................   99
- پیوست ها      ........................................................................................................... 107
- چکیده انگلیسی  .......................................................................................................  117

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (پ)

فهرست جداول

 

 

جدول شماره (1): توزيع واحدهاي مورد پژوهش برحسب ویژگی های فردی  ................          58

جدول شماره (2) : توزيع واحدهاي مورد پژوهش برحسب مشخصات تحصیلی
 قبل از ورود به دانشگاه   ............................................................................          59      

جدول  شماره (3): توزيع واحدهاي مورد پژوهش برحسب مشخصات  تحصيلي
 حين تحصیل در دانشگاه  ....................................................................................................         60

جدول شماره (4) : توزيع واحدهاي مورد پژوهش برحسب
 وضعیت اقتصادی – اجتماعی دانشجویان   .........................................................................         63

جدول شماره (5) : توزيع واحدهاي مورد پژوهش برحسب
وضعیت عاطفی - روانی دانشجویان   ....................................................................................        64

جدول شماره (6) : توزيع واحدهاي مورد پژوهش برحسب مشخصات خانوادگی  .............        65

جدول شماره (7) : توزيع واحدهاي مورد پژوهش برحسب عوامل آموزشي
نظري حيطه فراگير  ................................................................................................................        67

جدول شماره (8 ) : توزيع نظرات واحدهاي مورد پژوهش برحسب
 عوامل آموزشی نظری حیطه فراده  ........................................................................................        68

جدول شماره (9) : توزيع نظرات واحد هاي مورد پژوهش بر حسب
حيطه محیط و تجهيزات آموزشی  ..........................................................................................        68

جدول شماره (10) : توزيع واحدهاي مورد پژوهش بر حسب وضعیت تحصیلی ..................       69

جدول  شماره (11) : وضعیت تحصیلی واحدهاي مورد پژوهش برحسب
 ويژگي هاي فردي   ...........................................................................................................          70

 

 (ت)

جدول شماره (12) : وضعیت تحصیلی واحدهاي مورد پژوهش برحسب
 مشخصات تحصيلي قبل از تحصیل در دانشگاه  ..............................................................           71

 

جدول شماره (13) : وضعیت تحصیلی واحدهاي مورد پژوهش برحسب
 مشخصات تحصيلي حين تحصیل در دانشگاه  .................................................................          72

جدول شماره (14) : وضعیت تحصیلی واحدهاي مورد پژوهش برحسب
 وضعيت اقتصادی – اجتماعی دانشجویان  .......................................................................           73

جدول شماره (15) : وضعیت تحصیلی واحدهاي مورد پژوهش برحسب
وضعيت عاطفی- روانی دانشجویان  .................................................................................            74

جدول شماره (16) : وضعیت تحصیلی واحدهاي مورد پژوهش برحسب
مشخصات خانوادگی .........................................................................................................           75

جدول شماره (17) : وضعیت تحصیلی واحدهاي موردپژوهش برحسب
 عوامل آموزشی نظری حیطه فراگیر ..................................................................................           76

جدول  شماره (18) : وضعیت تحصیلی واحدهاي مورد پژوهش بر حسب
 عوامل آموزشی نظری حیطه فراده  ...................................................................................           77

جدول  شماره (19) : وضعیت تحصیلی واحدهاي مورد پژوهش بر حسب
 عوامل آموزشی نظری حیطه محیط و تجهیزات آموزشی  ................................................           77

جدول (20) : عوامل پیش گویی کننده وضعیت تحصیلی در دانشجویان
 پرستاری و مامایی  (آزمون لجستیک رگرسیون)  .............................................................           78

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته پزشکی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3420 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 136

حجم فایل:1,703 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل