تحقیق بررسی علم نانو

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مواد و متالورژی (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :

در علم مقیاس ها به معنی یک میلیاردم است. حدود 10 اتم هیدروژن در یک خط یک نانو متر را می سازد.

طبقه بندی تولید نانو ذرات بر مبنای روش تولید
روش تولید نانو ذرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.دو روش اساسی در تولید نانو ذرات وجود دارد.
تولید نانو ذرات از پایین به بالا
این روش بیشتر با پایه علم فناوری نانو هم خوانی دارد. در این مورد نانو ذرات به صوزت اتم به اتم یا مولکول به مولکول ساخته می شوند. بیشتر تولیدات نانو ذرات به این گروه تعلق دارد.
تولید نانو ذرات از بالا به پایین
این روش بیشتر در فرآیندهای سنتی تولید ذرات به کار می رود.نانو ذرات با خرد کردن تدریجی مواد و تبدیل به ذرات کوچکتر تا رسیدن به اندازه ی نانو به دست می آید.نتیجه ی نهایی با استخراج یک نوع مولکول از مخلوط جامد مولکولی همگن به دست می آید.
Sic کاربید سیلیسیم
سیلیسیم کاربید (SiC) بیشترین مصرف را در بین مواد سرامیکی غیر اکسیدی دارد. کاربرد عمده ی این ماده در صنعت ساینده است. علت استفاده از آن در صنعت ساینده سختی بالا (تنها الماس، نیترید بورکیوبیک و کاربیدبور سختی بالاتری از سیلیسیم کاربید دارند.) سیلیسیم کاربید در طبیعت تشکیل نمی شود و بنابراین باید آن را به صورت مصنوعی ساخت. این ماده به دو شکل کریستالی وجود دارد. فرم کیوبیک که به آن فاز B می گویند (B-SiC) و فرم هگزا گونال که به آن فاز آلفا می گویند (-SiC). فرم آلفا در دمای بالاتر تشکیل می شود و فرم B در گستره ی دمایی تشکیل می شود.
سیلیسیم کاربید به صورت تجاری بوسیله ی فرآیند آچسون (Acheson Process) تولید می شود. در این فرآیند مخلوطی از ماسه ی سیلیسی (99.5%.)، کک (carbon) تهیه شده و در طول بزرگی دپو می شود. سپس الکترودهای کربنی در داخل توده جا سازی می گردد. در دمای بالا کک با سیلیس واکنش می دهد و Sic و COتولید می کند ...

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

- این فایل با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

- تعداد صفحات :21

- قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

- جهت دانـلـود این تحقیق به انتهای صفحه مراجعه کنید.  

  کلمات کلیدی :  نانو , تحقیق در مورد نانو , دانلود تحقیق نانو , دانلود رایگان تحقیق نانو , پروژه نانو , مقاله نانو , مقاله در مورد نانو , پروژه در مورد نانو , پایان نامه نانو , تحقیق آماده در مورد نانو , رایگان , word , ورد, پاورپوینت , pdf, رشته متالورژی , power point , فرمت ورد , تحقیق آماده متالورژی در مورد نانو , تحقیق علم مواد نانو , تحقیق کلاسی آماده نانو , تحقیق درباره نانو , تحقیق رایگان نانو , پاورپوینت نانو , تحقیق در رابطه با نانو , تحقیق راجب نانو , پروژه درباره نانو , دانلود پاورپوینت آماده نانو , مقاله در مورد نانو , مقاله درباره نانو , دانلود تحقیق علم مواد , تحقیق با موضوع نانو , تحقیق دانش آموزی در مورد نانو , تحقیق آماده نانو , درس متالورژی فیزیکی , دانلود رایگان تحقیق در مورد نانو , شناسایی مواد , جوشکاری , سرامیک ,مهندسی مواد , متالورژی

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مواد و متالورژی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4219 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:1,501 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل