کتاب سخنرانی به زبان آسان

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺درسی

کتاب ” سخنرانی به زبان آسان ” تقدیم علاقمندان می گردد .
نمایه کتاب :
مقدمه
۱ : شروع سخنرانی با جلب توجه
۲ : بدنه سخنرانی
۳ : جمع بندی و نتیجه گیری
۴ : دعوت به انجام کار واضح

الگوی اجرای سخنرانی شبیه پرواز هواپیماست در این الگو، شروع سخنرانی همان بلند شدن هواپیما از باند پرواز است . سرنشینان می خواهند از مقصد آگاهی یابند و پروازی آرام همراه با خوراکی های دلخواه داشته باشند . روزنامه بخوانند تا به مقصد برسند . آن ها نمی خواهند روی باند پرواز معطل بمانند یا به سرعت صعود کنند و پرواز سختی داشته باشند . مسافران انتظار پروازی آرام را از مقصدی به مقصد دیگر را دارند که معدل بدنه یا همان بخش میانی سخنرانی ست .

در برشی از کتاب » سخنرانی به زبان آسان « آمده :

یکی از قویترین روش های شروع سخنرانی استفاده از داستان است . وقتی با داستان شروع می کنیم توجه افراد را فورا جلب می کنیم . چون ذهن را خسته نمی کند و ذهن آدمی آن را دوست دارد . چون کمترین میزان مصرف انرژی را برای مغز دارد . دیل کارنگی در کتاب ” آیین سهنرانی ” خود می نویسد :
من برای شروع یک سخنرانی روشی بهتر از شروع با یک داستان نمی شناسم .
” کارنگی ” در ادامه می نویسد نه مقدمه ای و نه پیش درآمدی ، یک راست باید رفت سر داستان . توجه شنونده را جلب کرد . سخنرانی که صحبتش را با داستانی از تجربه های خود شروع می کند قطعا خوب هم ادامه می دهد . خوب هم نتیجه می گیرد . مخاطبان حرفهای او را دنبال می کنند چون دلشان می خواهند بدانن که بعدش چه می شود .

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺درسی

تعداد مشاهده: 2481 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:743 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل