کتاب سنگفرش های مرجانی

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

سنگفرش های مرجانی یکی از متنوع ترین اکوسیستم های روی زمین هستند . آن ها زیستگاه بسیاری از موجودات دریایی هستند که برای زندگی انسان مفید می باشند . سنگ فرش های مرجانی از طریق گردشگری ، ماهیگیری و اکتشافات بیو شیمیایی و داروهای جدید ، درآمد سرشاری را برای کشورهای ساحلی به ارمغان می آورند . این موجودات همراه با جنگل های حرا و اکوسیستم های علف دریایی ، حفاظت طبیعی از ساحل را فراهم می کنند .

از نظر زیست محیطی ، سنگفرش های مرجانی محل تغذیه ، زایشگاه و تخم ریزی بسیاری از موجودات دریایی هستند .
صخره های مرجانی به عوامل محیطی فیزیکی و شیمیایی حساس هستند و می توانند به عوامل محدود کننده تبدیل شوند . در مقیاس جهانی ، ارزش کل کالاها و خدمات اقتصادی ارائه شده توسط سنگفرش های مرجانی در حدود ۳۷۵ میلیارد دلار آمریکا در سال تخمین زده شده . این مقدار برابر با مقدار متوسط حدود ۶۰۷۵ دلار در هر هکتار از سنگفرش های مرجانی در سال می باشد .

با تمام این مزایا ، متأسفانه سنگفرشهای مرجانی مناطق گرمسیری در سراسر جهان توسط عوامل مخرب مختلف در محیط های ساحلی تحت تأثیر قرار می گیرند .

فعالیت های محلی و منطقه ای انسانی از قبیل صید بیش از اندازه ، آلودگی ، ساخت و سازهای ساحلی و رسوبات و نیز اختلالاتی از قبیل گرم شدن جهانی و اسیدی شدن آب اقیانوس ها و بیماری ها و طوفان های شدید همگی عوامل عمده کاهش دهنده فاجعه بار در فراوانی و تنوع مرجان ها می باشند . خلیج فارس در مقایسه با سایر نقاط جهان دارای محیط زیست متفاوتی برای زیست مرجان ها می باشد .
۱۷ جزیره مرجانی و برخی مناطق ساحلی در قسمت شمالی خلیج فارس و خلیج چابهار در دریای عمان مهم ترین مناطق مرجانی ایران را تشکیل می دهند .

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

تعداد مشاهده: 1499 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:3,062 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل