کتاب دریچه ای نوین به سوی تاریخ اسلام

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

بازنگری آگاهیهای تاریخی و دریافت حقایق از ارزش انقلابی و کاربردی بالایی برخوردار است. زیرا آگاهیهای نامبرده به باورهای ما شکل داده اند. باورها بر پایه آگاهی های دروغین تاریخی، داوریها و رفتار ما را به شدت فاسد و تباه ساخته است! از رهگذر منابع و روایات تاریخ صدر اسلام، و بویژه پس از ورود نهادهای “شرق شناسی” به این قلمرو، آگاهیهای مشوش تاریخی و مسلکها و فرقه هایی پدیدار گشته اند که دست اندرکار تباهی و ویرانی اعتقادی و تمدنی مسلمین هستند.

در تبیین تاریخی بعثت و اصول عقاید و اخلاق، این منابع و روایات تاریخی جملگی با قرآن مخالفت دارند. چنانکه در این مجموعه پژوهشی منابع و روایات “تاریخ اسلام” بسیار متناقض و ناهمزمان با رویدادهای صدر اسلام هستند . در حالی که قرآن مطمئن ترین سند همزمان با وقایع عصر بعثت و خالی از تناقض است .

مجموعه “بازخوانی و سنجش قرآنی واپسین بعثت توحیدی تاریخ” شامل چهار دفتر خواهد بود . در این دفتر منابع و اسناد و روایات مرتبط با “تاریخ اسلام” مورد بازنگری و سنجش قرار می گیرند .

البته این دفتر اساسا جهت آماده سازی اذهان خوانندگان برای بازنگری قرآنی فرآیند تکاملی بعثت در دفتر دوم به رشته تحریر در آمده است:

بخش اول و دوم آن به بررسی تحلیلی منابع، روایات و فرضیات در رابطه با تاریخ اسلام اختصاص دارد.

بخشهای سوم تا پنجم “آگاهی های تاریخی” موجود در زمینه گسترش اسلام در جهان را مورد بازنگری انتقادی قرار می دهد .
پس از آن تاریخ نگارش قرآن، نظم قرآنی، ضرورتهای نزول و بعثت، تمدنهای کهن پیش اسلامی عرب و وضعیت شبه جزیره عربی در آستانه بعثت مطالعه می شوند.

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

تعداد مشاهده: 2173 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 261

حجم فایل:2,389 کیلوبایت

 قیمت: 75,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل