دانلود کتاب خارج از محدوده تاریخ ایران

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

م. ح. اشرف زاده در کتاب خارج از محدوده… تاریخ ایران، تلاش می‌کند تا شما را با اتفاقات و حقایق تاریخی که کمتر از آن‌ها بحث می‌شود آشنا کند. این شناخت می‌تواند منبعی جذاب و یاری کننده برای پژوهشگران آینده باشد.

این اطلاعات تاریخی که از دوران پیش از اسلام در ایران شروع شده و به دوره قاجار ختم می‌شود از منابع قابل تحقیق و اعتماد اتخاذ شده است.

از متن کتاب :
یعقوب لیث صفار: رایج کننده زبان فارسی
بنابرادعای تارنمای رشد جدید طبق آنچه تاریخ شناسان حدس میزنند رادمان پسر ماهک یا یعقوب لیث در قریه قرنین یا کارنین در سیستان بین سالهای۲۱۸ -۲۱۹ شمسی به دنیا آمد.

محله قرین جایگاه آخور رخش اسب رستم شناخته شده . این خود افتخاری برای یعقوب محسوب میشود. تحت تاثیر داستانهای زال ، سام و نریمان که سالها قبل از شاهنامه فرودسی در سیستان رایج بود، یعقوب پتک و چکش رویگری را کنار گذاشته و شمشیر و سلاح جنگ بدست گرفت.

تارنمای رشد جدید ادامه میدهد که یعقوب در آغاز راهزنی را پیشه کرده بود ولی بزودی شیوه مردانگی و عیاری وسخاوت پیش گرفته . گروه کوچکی از عیاران محلی دورش جمع شدند و اعتبار قابل ملاحظه ای بین مردم کسب کرد.

او با گردآوری دلاوران محلی و دیگر نقاط ایران با حکمرانان عباسی به جنگ می پردازد و تمامی سیستان و خراسان تا ماورانهر و مازندران و گیلان و اصفهان و فارس و کرمان و قسمتی از خوزستان را از تسلط اعراب آزاد میکند.

به نقل قول زیاری با فرمان یعقوب تمام نقاط زیرقدرتش زبان عربی راحذف کرده . زبان پارسی را رایج کرد و در دفاتر دیوانی و حکومتی کسی اجازه نوشتن به زبان عربی نداشت. 

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

تعداد مشاهده: 2142 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 41

حجم فایل:1,254 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل