کتاب رودخانه ماشین زمان

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

از زبان مترجم : به مناسبت روز جهانی آب ( دوم فروردین ماه ) این کتاب قصه را تقدیم کودکان عزیز می نمایم .

تمدن های رودخانه ای و بارانی
از عصر باستان تا به امروز ” آب ” مایه حیات بشر بوده و تمدن های بشری در کنار رودخانه ها و چشمه ساران شکل گرفته .

تمدن ها در عصر باستان درکنار نیل، سند، کارون، دجله، آمودریا، دجله ، سیری دریا و رودخانه های دیگر شکل گرفته اند . تمدن های رودخانه ای و بارانی به ملت و یا تمدنی گفته می شود که در کنار رودخانه ها و جلگه های حاصل خیز بوجود آمده اند .

به گواه تاریخ بزرگ ترین تمدن های بشری درکناره های رودخانه ها و ابرفت ها و جنگلهای بارانی و جلگه های حاصلخیزی تشکیل شده است .

برمبنای همین اصل بوده که روستاها و شهرهای اولیه شکل گرفته و بوجود آمده اند . اگراین عوامل ذکر شده را حذف کنیم پیدایش تمدنهای باستانی بی معنا خواهد بود.

باکاوش هایی که درجلگه بین النهرین درکشورعراق جلگه نیل در مصر جلگه خوزستان درایران و دشت های سند و پنجاب در شبه قاره هند صورت گرفته است .

تمدن های بزرگی چون فراعنه سومری ها و بابلی ها درحاشیه رودخانه به اثبات رسیده است. در نتیجه به دنبال کردن رودخانه های بزرگ دنیا می توان بیش ترین تمدن های بشری را کشف کرد .

درطول قرن ها این ابراهه ها منبع کشف های بزرگ کشاورزی سرمایه گذاری و حتی امپرااتوری های بزرگ بوده اند . همچنین این رودخانه ها نقش مهمی در بسیاری از داستان ها آهنگ ها و عقاید بشری داشته اند .

جالب تر این که درعصر حاضر نیز برای کشف مناطق جدید ازنزدیک ترین رودخانه ها کمک می گیرند

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

تعداد مشاهده: 1438 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:2,674 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل