کتاب آبشارهای ایران

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

آبشارهای ارائه شده در این کتاب به شرح زیر می‌باشند:

– آبشار بیشه
– آبشار گریت
– آبشار وارک
– آبشار مارگون
– آبشار پونه زار
– آبشار نیاسر
– آبشار آسیاب خرابه
– آبشار ویسادار
– آبشار لاتون

در برشی از کتاب « آبشارهای ایران » می خوانیم :
بهترین زمان بازدید از آبشار وارک فصل بهار است که به دلیل بارش های فراوان ، آبشار پرآب بوده و منظره زیبایی را به نمایش می گذارد . آبشار وارک در فصول پربارش به ارتفاعی بیش از ۶۰ متر دست پیدا می کند .

این آبشار در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد که به دلیل مجاورت با استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان آب و هوای گرم و معتدلی دارد . در ابتدای صبح روزهای بهاری ، خنکای آبشار رو به سرمای محسوس و لذت بخشی می رود . در اطراف منطقه وارک ، اقامتگاه های بدمگردی و تسهیلات رفاهی برقرار شده است . فاصله روستای وارک تا آبشار به مدت یک ساعت پیاده روی می باشد .

آبشار مارگون
آبشار مارگون یکی از بزرگ ترین و مرتفع ترین آبشارهای چشمه ای جهان است که دمای آب آن حتی در گرم ترین ماه های سال کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد است . این آبشار در شهرستان سپیدان فارس ، دهستان مارگون واقع گردیده است . آبشارمارگون ۷۰ متر ارتفاع و ۱۰۰ متر عرض دارد .

موقعیت آبشار مارگون
آبشار مارگون در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهر شیراز ، در قسمت شمالی استان فارس قرار گرفته . این آبشار در نزدیکی روستایی به همین نام یعنی واقع شده . این روستا از توابع روستای کمهر از شهرستان سپیدان است .

آب رودخانه های حاصل از این آبشار ، تا نزدیکی شهر سپیدان امتداد می یابند . در اطراف رودخانه ای که از این آبشار ایجاد شده پوشش گیاهی غنی و زیبایی از درختان سیب ، زالزالک و بوته های زرشک شکل گرفته .

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

تعداد مشاهده: 2133 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 42

حجم فایل:17,533 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل